czwartek, 11 listopada 2010

Surówka z czarnej rzepy

Pierwsze co usłyszałam o czarnej rzepie? "Śmierdzi...". Nie zaobserwowałam tegoż zjawiska, choć trzeba przyznać ma swój zapaszek. Dla wszystkich którzy nie mieli okazji jej spróbować - w smaku trochę jak rzodkiew, choć nieco ostrzejsza. Za to po wymieszaniu z jabłkiem i śmietaną tworzy zgrany tercet wygrywający niesamowite dźwięki na języku.
składniki:
  • 1 duża czarna rzepa, obrana ze skóry
  • 1 słodkie jabłko, obrane ze skóry
  • 6 łyżek śmietany 18%
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól i pieprz
Rzepę i jabłko zetrzyj na grubej tarce. Wymieszaj ze śmietaną i sokiem z cytryny, dopraw solą i pieprzem do smaku.
Do surówki możesz też dodać cebulę lub marchew.
Smacznego:)

6 komentarzy:

  1. dawno nie jadłam takie surówki, ale robimy ją podobnie i jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam czarnej rzepy...
    ciekawe, czy dostanę ją w moim zaściankowie.

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno temu to było gdy jadłam rzepę, ale pamiętam, że mi bardzo smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma nic lepszego niż jedzenie czarnej rzodkwi, jest bardzo bogata w witaminy i mikroelementy. Naprawde wyjdzie wam na zdrowie. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie dziś sobie zrobię do obiadu, tylko musze iść wykopać rzepę z grządki :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wpis i pozdrawiam:)

spamowi mówię NIE!

Zobacz też

Related Posts with Thumbnails