wtorek, 4 stycznia 2011

Bardzo zdrowe ciasto marchewkowe

Nie jest to klasyczne ciasto marchewkowe, ale jego jeszcze zdrowszy zamiennik. Nie uświadczycie w nim mąki czy masła. To jedynie marchew, owies, oliwa, brązowy cukier (choć ja ze względu na SB zastąpiłam fruktozą) i daktyle. Witaminy!!
Spory jego kawał spałaszowałam na śniadanie i muszę przyznać, że miałam piękny początek dnia. Ciasto jest mało słodkie, cięęęężkie (takie lubię najbardziej) i szybko znika.
składniki (na małą keksówkę):
  • 1½ szkl tartej marchewki
  • 1 szkl płatków owsianych
  • ½ szkl otrąb pszennych
  • ½ szkl brązowego cukru (zamieniłam na fruktozę, ale dałam mniej)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki oliwy
  • ½ szkl mleka
  • garść daktyli, posiekanych
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka tartej gałki muszkatołowej
  • niepełna łyżeczka soli
  • kwaśna śmietana (do podania; opcjonalnie)
Rozgrzej piekarnik do 160°C. Małą keksówkę wyłóż pergaminem.
W jednej misce wymieszaj płatki, otręby, proszek do pieczenia, sól, cynamon i gałkę muszkatołową.
W drugiej misce zmiksuj jaja, mleko, cukier i oliwę. Wmieszaj marchew i daktyle. Przelej do suchych i wymieszaj.
Masę przelej do keksówki i piecz 40 minut. Wyjmij i pozostaw do wystygnięcia (najlepsze jest po 24 godzinach, choć wątpię, że dotrwa;).
Podawaj bez dodatków lub z kleksem kwaśnej śmietany.
Smacznego:)

18 komentarzy:

  1. mam ochotę na takie ciacho...

    OdpowiedzUsuń
  2. nie tylko bardzo zdrowe.
    wspaniałe. te otręby itd. pomysł geniuszu wart!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo zdrowe, a wygląda i na bardzo pyszne.. skoro ciężkie i marchewkowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż się boję, że zjadając to ciasto za dużo zdrowia w siebie wpakuję! Ale jeśli to zdrowie ma pysznie smakować, to ja jestem jak najbardziej otwarta. ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowe i pyszne, czyli duet idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowałam twój przepis na sezamowe pancakes. Pyszne było :D Już niedługo przepis pojawi się na moim blogu. on-health.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajne to ciasto i z chęcią wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hej, jestem chyba troche przyglupawa, ale nie wiem co zrobic z mlekiem bo jest w skladnikach a chyba nie ma w przepisie jesli dobrze widze:) i masz moze jakis pomysl czym mozna zastapic daktyle bo one nie sa zalecane na south beach niestety... jak tylko skoncze moje swiezo upieczone brownie zabieram sie za twoj przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. oczywiście Anonimie, mój błąd - znowu zapomniałam wpisać mleko:)
    daktyle na SB są dozwolone w małych ilościach od II fazy. niestety nie bardzo można je zastąpić akurat w tym cieście, bo dzięki nim jest słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  10. po prostu ideał. żadnego kombinowania: pełny smak, cudna- mokra konsystencja, zniewalający zapach i przepiękny kolor.
    Banalnie łatwe i szybkie w przygotowaniu.
    Uprażyłam wcześniej płatki owsiane na suchej patelni żeby lepiej wydobyć ich orzechowy smak i piekłam wszystko całe 50 minut.
    Od dziś to moje ulubione ciasto. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziś zrobiłam to ciasto. Spodziewałam się że będzie średnie, bo z takich produktów nie może wyjść nic nadzwyczajnego - jakże się myliłam - ciasto wyszło pyszne :) Właśnie zjadłam kawałek na podwieczorek i to całkiem spory :)Dziękuję za niebywały przepis.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. moje ciasto marchewkowe właśnie wylądowało w piekarniku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. moje też:) z=żeby tylko wyszło!!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wyszlo: dziwne ale pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  15. sprawdzilam. rzeczywiscie znakomite polaczenie skladnikow. zdrowe, co najwazniejsze. TEGO szukalam. rrrrrrrety szalenstwo. serdzeczne dzieki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Potwierdzam. To ciasto jest pyszne. A na wierzch faktycznie pasuje śmietana lub jogurt.
    Za parę dni spróbuję zrobić to samo, ale na słono. Jakby pasztet upieczony.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wpis i pozdrawiam:)

spamowi mówię NIE!

Zobacz też

Related Posts with Thumbnails